Co zrobić kiedy spotka Cię trudna sytuacja na drodze?

0

Coraz więcej osób przemieszcza się do pracy samochodami, które są eksploatowane do granic możliwości. Tempo życia sprawia, że nie raz zapomina się o regularnych przeglądach i właśnie w takiej sytuacji najczęściej spotyka nas na drodze trudna, niespodziewana sytuacja.

Rękawice Rukka – czy warto w nie zainwestować?

0

Kompletując akcesoria motocyklista może z łatwością przeoczyć rękawice – w końcu to jeden z mniejszych elementów wyposażenia. Jednak, mimo ich pozornej nieistotności akcesoria takie jak rękawice Rukka są również jednym z najważniejszych szczegółów stroju fana jazdy jednośladem. Rękawice w końcu nie tylko chronią dłonie, ale też zapewniają większą kontrolę nad pojazdem, nie wspominając o ich interesującym designie!

Kiedy więc ktoś szykuje się do ich zakupu – warto pójść na całość i kupić rękawice naprawdę dobrej jakości, a takimi z pewnością są wspomniane wyżej rękawice marki Rukka. Mimo, iż są jednymi z droższych par rękawic dostępnych na rynku – są w zasłużony sposób warte swojej ceny. Ich jakość i dbałość o szczegóły uzasadniają tę cenę w 100%.

Dlaczego rękawice Rukka są lepsze od innych?

Wykonane z mieszanki włókien tekstylnych, z wyściółką Gore-Tex, aby zapewnić dłoniom przewiewność i suchość. To sprawia, że rękawice Rukka są w stanie odpowiedzieć na wymogi nawet najbardziej wybrednych motocyklistów. Do tego są cienkie i wygodne, pomimo zintegrowanej ochrony palców, właściwie nie czuć, że ma się je na dłoni.

Zatem zapewniają taką ochronę o jakiej właściciele innego rodzaju rękawiczek właściwie mogą tylko pomarzyć. Dzięki temu sterowanie kierownicą motocykla jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku ciężkich rękawic zimowych, a koniuszki palców są tak subtelnie, pieczołowicie i odpowiednio opracowane, że korzystanie z rękawic o kroju tego rodzaju jest w istocie więcej niż przyjemnością.

Jednak uwaga – zdaniem niektórych motocyklistów ich kompaktowość odbywa się kosztem ciepła, dlatego przy naprawdę niskich temperaturach lepiej jest postawić już na te typowo zimowe. W każdych innych warunkach pogodowych zdecydowanie lepiej korzystać z tej elastyczności rękawic Rukka. Bowiem nie straszne im ani ulewne deszcze, ani wysokie temperatury. W każdym tym przypadku spisują się na medal zapewniając jeźdźcom odpowiednią jakość i ochronę podczas dowolnej podejmowanej trasy..

Zakup rękawic Rukka

Biorąc pod uwagę to, że jeśli chodzi o wyposażenie dla motocyklisty przede wszystkim liczą się szczegóły, a plejada korzyści rękawic Rukka okazuje się w większości względów najskuteczniejsza – można stwierdzić, iż w istocie zakup tych akcesoriów to doba decyzja. Jednak przy zamawianiu koniecznie zwróć uwagę na to, by idealnie pasowały do Twojej dłoni. Potem już pozostaje czekanie z niecierpliwością aż pojawi się kolejna okazja do ich bezpośredniego przetestowania.

Rękawice Rukka do kupienia na https://rukka-sklep.pl/pol_m_Rekawice-84845.html

Awaria opony – które rozwiązanie wybrać?

0

Nagłe pęknięcie opony to sytuacja, która zdarza się każdego dnia wielu kierowcom. Przyczyn może być wiele, lecz jedno jest pewne – musimy umieć poradzić sobie z tą awarią. Jedni decydują się na wożenie koła zapasowego, inni wolą oszczędzić sporo miejsca, wybierając zestaw naprawczy. Który wariant zatem wybrać?

Zestaw naprawczy

Znajduje się on coraz częściej na wyposażeniu samochodów. Jest on dosyć lekki, w porównaniu do koła zapasowego, ważącego średnio 15 kilogramów to dużo mniejszy ciężar dla naszego auta.

Jak każde rozwiązanie, posiada zalety oraz wady:

  • Zestaw naprawczy jest małych rozmiarów, dużą korzyścią jest brak konieczności podnoszenia samochodu, czy odkręcania śrub podczas awarii. Dzięki temu z wymianą koła poradzą sobie osoby drobne i niezbyt silne.
  • To rozwiązanie znacznie mniej „brudzące”, dzięki czemu ocalimy swój elegancki strój podczas naprawy koła.
  • Zestaw naprawczy nie pomoże nam w przypadku dużego uszkodzenia opony, może jedynie uszczelnić ogumienie.
  • Dziura nie powinna być większa niż 6 milimetrów, jeśli jest to dziura podłużna, zestaw naprawczy się nie przyda. Nie działa także zbyt dobrze przy niskich temperaturach.

Z czego składa się zestaw naprawczy?

Z pojemnika z pianką uszczelniającą oraz elektrycznego kompresora. Pianka rozprowadza się wewnątrz opony, dzięki czemu ją uszczelnia, na przykład po przebiciu jej gwoździem. Często pianka oraz kompresor występują jako urządzenie zintegrowane, dzięki czemu mamy tylko jeden wężyk, który podłączamy do wentyla.

Problem pojawia się przy wizycie w serwisie, ponieważ oponę oraz felgę trzeba oczyścić z pianki. Wielu wulkanizatorów nie podejmuje się tego zadania twierdząc, że jest to zbyt czasochłonne.

Jak korzystać z zestawu naprawczego?

W przypadku, gdy w naszej oponie coś utkwiło nie wyciągajmy tego od razu. Odkręćmy wentyl i podłączmy do niego rurkę wraz z uszczelniaczem. Z tyłu pojemnika powinna znajdować się nakrętka, musimy ją odkręcić i podłączy rurkę kompresora.

Kabel zasilający kompresora musimy podpiąć do gniazdka o mocy 12 V w naszym samochodzie, po włączeniu urządzenia należy poczekać około 6 minut, aż opona zostanie napompowana do właściwego ciśnienia. W tym samym czasie zostanie również wtłoczona do opony pianka.

Zestaw naprawczy to szybsze i łatwiejsze rozwiązanie, polecane szczególnie przy jeździe w mieście. Należy je również traktować jako chwilowe, na czas dojazdu do serwisu. Można przejechać około 50 kilometrów, lepiej jednak nie ryzykować i jak najszybciej udać się do wulkanizatora. Cena takiego zestawu to około 150 złotych.

Koło zapasowe

Jest to tradycyjne rozwiązanie przy wyposażeniu samochodu. Powinna być na nim zamontowana taka sama opona, na jakich porusza się samochód. Dzięki temu mamy dodatkowe koło, które w razie konieczności ratuje naszą sytuację oraz chroni przed kolejnym wydatkiem.

W takim przypadku koło zapasowe traktujemy jako nową oponę i normalnie użytkujemy, możemy na niej przejechać wiele kilometrów. Musimy jednak pamiętać, że nieużywane wcześniej koło zapasowe też należy wymienić. Po kilku, kilkunastu latach ono wciąż będzie wyglądało jak „nówka”. Jednak starzejąca się guma traci swoje właściwości, staje się twarda, może pękać i przepuszczać powietrze. Mając stare koło zapasowe ryzykujemy, że w chwili awarii na drodze zostaniemy kompletnie bez koła i będziemy musieli dzwonić po lawetę.

Teoretycznie opona nie posiada daty ważności, sklepy i zakłady wulkanizacyjne mogą sprzedać nam 3-letnie opony z pełną, 2-letnią gwarancją. Niektóre z nich posiadają niezmienne właściwości gumy przez około 5 lat, co wydaje się bezpiecznym oraz ekonomicznym rozwiązaniem.

Jeśli musimy zaopatrzyć się w koło zapasowe, należy wybrać dobrego producenta i nie oszczędzać na jakości, a także zwrócić uwagę na datę produkcji, by była jak najbardziej aktualna. Cena zależna jest od marki, średnio jest to wydatek rzędu 250 złotych.

www.moto.info.pl

A może dojazdówka?

Zastanawiając się którą z powyższych opcji należałoby wybrać warto rozpatrzyć jeszcze tę dodatkową, jaką jest opona dojazdowa. Dlaczego? Ponieważ wydaje się być skuteczniejszym rozwiązaniem, niż zestaw naprawczy, a tańszym i mniej gabarytowym niż koło zapasowe.

Dojazdówka jest mała i wąska, przez co zajmuje o wiele mniej miejsca niż koło zapasowe, ma też mniejszą masę, przez co mniej obciąża nasz samochód. Jest także o wiele tańsza – kosztuje około 100 złotych.

Wiadomo, że jest to wciąż rozwiązanie tymczasowe i po znalezieniu się w serwisie należy wymienić dojazdówkę na nową oponę. Musimy również zwrócić uwagę na ważną informację: najczęściej takie opony posiadają limit prędkości, który wynosi około 80 km/h. Jeśli będziemy jechać szybciej mogą pogorszyć się parametry trakcyjne samochodu, a droga hamowania znacznie się wydłuży.

Opona ta wygląda na słabszą, w rzeczywistości jednak niewiele różni się od tradycyjnej. Powstała ze specjalnej gumy, która jest przyczepna, lecz szybko się ściera. Po wielu pomiarach stwierdzono, iż skręcanie oraz hamowanie na oponie dojazdowej odbywa się bez większych problemów.

Gotowy na wiosnę? Tylko z Shoei nxr!

0

Wszyscy motocykliści z utęsknieniem czekają na wiosnę i czynią do tego nowego sezonu stosowne przygotowania. Jednym z akcesoriów, jaki warto odświeżyć w swojej garderobie na motor jest kask. Jeśli jesteś wśród tych fanów jednośladów, którzy się z tym zgadzają – powinieneś się baczniej przyjrzeć propozycji Shoei nxr.

Dlaczego kask Shoei nxr to dobry pomysł na wiosenny zakup? Konstrukcja

Przede wszystkim, jego nowa konstrukcja zapewnia idealne dopasowanie – jeśli dobrze wybierzesz rozmiar (a jest w czym wybierać) nie będzie żadnych luźnych obszarów czy ucisków prowadzących do migreny. Wybierz dobry wymiar, a możesz mieć wtedy pewność, iż Shoei nxr będzie idealnie pasować.

Zewnętrzna powłoka wykonana jest z kompozytowego materiału Advanced Integrated Matrix Shoei (AIM). Ta tajemnicza nazwa przekłada się na warstwę wzmocnioną włóknami organicznymi, pomiędzy dwiema twardymi warstwami z włókna szklanego. To solidne zabezpieczenie Twojej głowy w czasie wiosennych wojaży!

Natomiast wewnętrzna powłoka to podwójna warstwa, EPS o wielu gęstościach. I choć EPS to po prostu pewien rodzaj polistyrenu, to w wersji Shoei nxr są tu wykorzystane starannie zaprojektowane warianty, aby kask mógł skutecznie absorbować wstrząsy.

Wewnątrz znajduje się wyściółka piankowa, która całe szczęście jest:

  • wyjmowana,
  • łatwa do utrzymania w czystości,

Jest bardzo dobrze przemyślana, dlatego perfekcyjnie łączący dopasowanie i wygodę. Najbardziej wewnętrzna warstwa Shoei nxr jest wieloczęściowa i konfigurowalna – dzięki czemu odpowiednio amortyzuje wnętrze.

Shoei nxr – sporo funkcjonalności na wiosenne przejażdżki

Celem projektantów tego modelu było zapewnienie lepszej widoczności podczas jazdy i trzeba przyznać, że ten cel został osiągnięty. Zaktualizowany system to także przykład idealnego uszczelnienia. Idąc, dalej warto wspomnieć, iż ten kask motocyklowy został wyposażony w zdejmowaną zasłonę podbródka, co pozwala zmniejszyć hałas i turbulencje, a także jest wyposażony we wkładkę pinlock, co pomaga uniknąć zaparowania w chłodniejsze, wiosenne dni.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo motocyklisty warto zwrócić uwagę na system EQRS ( Emergency Quick Release System), który pozwala ratownikom na usunięcie dolnych części kasku, aby pomóc poszkodowanemu w wypadku bez zdejmowania kasku. To niezbędne dla ułatwienia oddychania i dostępu do dróg oddechowych.

Z Shoei nxr poczujesz się lekko i przyjemnie!

Cztery przednie otwory wentylacyjne Shoei nxr są obsługiwane indywidualnie, a sześć tylnych otworów wentylacyjnych jest kontrolowanych przez jedną przesuwaną klapkę. Co więcej, Shoei nxr jest komfortowo cichy – co jak wiadomo w trakcie użytkowania jest niezwykle ważne.

Polubisz wiosenne przejażdżki z Shoei nxr również ze względu na:

  • idealne dostosowanie
  • łatwość obsługi
  • komfort noszenia
  • aerodynamikę

Ten kask będzie zatem odpowiednim wyborem dla motocyklistów szukających bezpieczeństwa, komfortu i niezawodności. Z nim wiosenne przejażdżki będą jeszcze przyjemniejsze -warto się o tym przekonać osobiście!

W jakich sytuacjach przydatna będzie pomoc drogowa?

0

Polska jest mistrzem Europy w dziedzinie handlu używanymi autami, które potrafią w kilka minut zmniejszyć swój stan licznika, a w parę dni dłużej niektóre auta mogą stać się bezwypadkowe. W ten oto sposób bardzo często spotykamy na naszych drogach prawdziwe szroty, które są „tykającą bombą wypadkową”. Oprócz nietrzeźwych kierowców, to właśnie wiekowe pojazdy są najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych. Warto być przygotowanych na taką okoliczność i mieć dane kontaktowe do polecanej pomocy drogowej.

Czy trzeba zmieniać filtr przy każdej wymianie oleju silnikowego?

0

Filtr oleju jest istotną częścią w naszym samochodzie, od której zależy utrzymanie naszego auta w dobrym stanie. Podobnie jest z samym olejem. Samochód jest jednak kosztowną sprawą i każdy zakup kumuluje sumę wydatków. Kiedy więc nadejdzie czas, aby zmienić olej, kusi nas, aby zapomnieć o filtrze, ale to tylko pozorna oszczędność.

Jak działa filtr oleju?

Filtr oleju zaprojektowano z papieropodobnego materiału i tkaniny ułożonej w plisy – to medium zatrzymuje cząsteczki o rozmiarach nie większych niż kilka mikronów i zapobiega ich cyrkulacji w silniku, gdzie mogą zacząć gromadzić się i powodować uszkodzenia. Kiedy filtr jest całkowicie nasycony i nie może wchłonąć więcej zanieczyszczeń, jest zasadniczo omijany, gdy krąży olej. Cząstki stałe są nadal uwięzione w filtrze, a to, co znajduje się w oleju, nie może zostać odfiltrowane. Jeśli pozostawimy stary filtr, to zaraz po uruchomieniu silnika i doprowadzeniu go do temperatury roboczej, ten przyjemny czysty olej silnikowy wkrótce będzie tak samo brudny jak olej, którego właśnie się pozbyliśmy. W związku z tym nie ma sensu zmieniać filtra, dopóki nie nadejdzie czas wymiany oleju. Obydwa możemy nabyć w kompletach uwzględniających dopasowanie do konkretnych marek, np. zestawy Ford.

Filtry oleju i jazda w ciężkich warunkach

Trudne warunki jazdy są jednymi z najczęstszych przypadków, gdy trzeba częściej wymieniać olej. W dużym stopniu zależy to od warunków jazdy, takich jak temperatura, prędkość jazdy, oporu nawierzchni, a nawet od czynników, takich jak styl jazdy. Konfiguracja silnika, rozmiar i osiągi samochodu również mogą odgrywać ważną rolę w tym przypadku, ponieważ cieplejsze temperatury i warunki próbne mają większy wpływ na większe, mocniejsze silniki. W rezultacie właściciele dużych samochodów lub samochodów ciężarowych będą musieli wcześniej zmienić filtr oleju. Odpowiedni filtr możemy znaleźć, odwiedzając Ford sklep.

Oznaki zużycia filtra

Konieczna jest wymiana oleju i filtra, gdy świeci się lampka serwisowa – nawet jeśli wiemy, że olej jest nadal na dobrym poziomie, a silnik nie jest zagrożony awarią z jego braku. Wymiana filtra oleju może pomóc w przywróceniu samochodu bez nadmiernych wydatków na drogą diagnostykę i naprawy. Kiedy światło jest włączone, oznacza to, że silnik nie działa prawidłowo, co może oznaczać, że jest zatkany przez brud. W takim przypadku nowy filtr może się przydać wcześniej niż zwykle. Niektóre nowsze pojazdy mają wskaźnik wymiany oleju, który jest uruchamiany przez czujniki, które monitorują stan oleju i osiągów silnika – używają algorytmu do określenia, kiedy nadszedł czas na wymianę oleju (zamiast zwykłego licznika przebiegu). Inne silniki mają wskaźnik ciśnienia oleju lub lampkę ostrzegawczą ciśnienia oleju – lampka ostrzegawcza jest bardzo złym sygnałem, ponieważ oznacza to, że mamy mało oleju lub silnik doznał katastrofalnej utraty ciśnienia.

Profesjonalne lakierowanie felg

0

Lakierowanie felg jest bardzo interesującą technologią, która umożliwia każdemu zainteresowanemu skuteczne odnowienie posiadanych przez siebie felg i znaczną poprawę ich wyglądu, często przy minimalnych nakładach finansowych. Lakier do felg można nanosić w formie proszkowej lub też pod postacią wygodnego do użycia sprayu.

Najskuteczniejsze metody ograniczenia tarcia w silnikach

0

Rewolucja w dziedzinie modyfikacji i ograniczenia tarcia jednostek silnikowych właśnie nadeszła. Można znacząco podnieść sprawność olejów syntetycznych silnikowych, czy też specjalistycznych stosowanych do przekładni mechanicznych oraz hydraulicznych. Wszystko dzięki modyfikatorom tarcia.

Czy warto zamontować koła podporowe?

0

Stabilność i łatwe manewrowanie mają kluczowe znaczenie w czasie użytkowania przyczepy. W osiągnięciu takiego efektu mogą pomóc różne elementy, w tym również dodatkowe koła podporowe. Czy warto zdecydować się na montaż takich części?

Systemy telematyczne rozwiązaniem na rosnące wymagania prawne

0

Komisja Zatrudnienia i Spraw Socjalnych Parlamentu Europejskiego przyjęła projekt nowelizacji dyrektywy o pracownikach delegowanych. Proponowana przez Komisję regulacja przewiduje, że za czas pracy na terytorium innego państwa polski kierowca musi otrzymywać wynagrodzenie równe pensji, jaką otrzymuje kierowca lokalnej firmy, zatrudniony na tym samym stanowisku.

WARTO PRZECZYTAĆ

Co zrobić kiedy spotka Cię trudna sytuacja na drodze?

Coraz więcej osób przemieszcza się do pracy samochodami, które są eksploatowane do granic możliwości. Tempo życia sprawia, że nie raz zapomina się o regularnych...